Od 10 do 18 lutego na scenę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej powraca „Traviata” Verdiego w inscenizacji Mariusza Trelińskiego. W aktualnej obsadzie spektaklu znaleźli się Adriana Ferfecka i Aleksandra Olczyk (Violetta Valéry), Tadeusz Szlenkier i Piotr Buszewski (Alfredo Germont) oraz Łukasz Goliński i David Babayants.
W rolach Traviaty i zakochanego w niej Alfreda debiutują Aleksandra Olczyk i Piotr Buszewski. Oboje mają już za sobą występy w Metropolitan Opera oraz Royal Opera House i pojawiają się na scenach innych prestiżowych teatrów w Europie.
Wizytówką Aleksandry Olczyk jest rola Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta, którą wykonywała m.in. w Nowym Jorku, Londynie, Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Dreźnie, Rzymie, Paryżu, Frankfurcie i Warszawie. Artystka ma w swoim repertuarze również partie m.in. Gildy w „Rigoletcie” Verdiego czy Zerliny w „Don Giovannim” Mozarta.
Piotr Buszewski chyba najczęściej wciela się w rolę Rudolfa w „Cyganerii” Pucciniego, w której występował już w Operze Wrocławskiej, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz Operze Krakowskiej. W tym sezonie artysta po raz drugi gościł na scenie Met, tym razem jako Tamino w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. Wiosną tenor wystąpi również w Oper Leipzig, gdzie zaśpiewa partię księcia Mantui w „Rigoletcie” Verdiego oraz Śpiewaka w „Kawalerze srebrnej róży” Straussa. W czerwcu włoska publiczność oklaskiwać go będzie jako Cassia w „Otellu” Verdiego w Teatro dell’Opera di Roma.
Adriana Ferfecka jest dobrze znana warszawskiej publiczności z roli Mimi w „Cyganerii” Pucciniego, którą ponownie zaśpiewa w Operze Narodowej w najbliższych miesiącach. Razem z Piotrem Buszewskim wystąpiła w „Cyganerii” również w Operze Wrocławskiej i Operze Krakowskiej, kreowała tą rolę także w Operze Śląskiej i Deutsche Oper Berlin. Wiosną zaprezentuje się w tej swojej koronnej partii w Opéra national de Montpellier. Jako Traviata zadebiutowała rok temu w niemieckim Theater Koblenz, gdzie wystąpiła w dziesięciu przedstawieniach.
Tadeusza Szlenkiera można usłyszeć najczęściej w Staatstheater Nürnberg, gdzie wiosną występować będzie w „Parsifalu” Wagnera. Kolejne kontrakty to „Rycerskość wieśniacza” Mascagniego / „Pajace” Leoncavalla w Opéra de Toulon oraz „Tosca” Pucciniego w Municipal Theatre of Santiago. W ostatnich sezonach artysta często zapraszany jest do występów w Operze Narodowej, gdzie zaśpiewał m.in. w „Mocy przeznaczenia” Verdiego, „Traviacie” Verdiego, „Tosce” Pucciniego, „Madamie Butterfly” Pucciniego czy „Strasznym dworze” Moniuszki.
Łukasz Goliński tylko w tym sezonie występował już jako Giorgio Germont na scenach Opery Nova w Bydgoszczy oraz w Staatsoper Hamburg. Artysta w styczniu zadebiutował w roli Orestesa w „Elektrze” Straussa, a w tym sezonie zaśpiewa jeszcze Escamilla w „Carmen” Bizeta w Opernhaus Zürich oraz na Glyndebourne Festival. Bas-baryton związany jest z Opera Nova w Bydgoszczy, a w Operze Narodowej występował ostatnio jako Sharpless w „Madamie Butterfly” Pucciniego (2023) oraz Król Roger w operze Szymanowskiego (2023, 2018).
Pochodzący z Armenii baryton David Babayants ma w tym sezonie w planach występy w „Trubadurze” Verdiego w Tallinie. W „Traviacie” artysta występował w Erewaniu oraz w Teatro Filarmonico w Weronie. Jego repertuar obejmuje również role w „Atylli” Verdiego, „Mocy przeznaczenia” Verdiego, „Aidzie” Verdiego czy „Carmen” Bizeta.
Spektakle zaplanowane są na 10, 11, 15, 16, 17, 18 lutego. Chór i Orkiestrę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej poprowadzi Patrick Fournillier.