Sezon 2024/25 kinowych transmisji z Metropolitan Opera ogłoszony

0

Nowy sezon pokazów z cyklu The Met: Live in HD 2024–25 ogłoszony! Nowojorski teatr po raz kolejny ogranicza liczbę transmisji, proponując w nadchodzącym sezonie osiem kinowych seansów. Aktualnie prezentowanych jest dziewięć tytułów, w poprzednich latach było ich dziesięć. Ograniczenia związane są z restrukturyzacją znajdującego się w trudnej sytuacji finansowej teatru.

Osiemnasty sezon pokazów z cyklu „The Met: Live in HD” rozpocznie się 5 października transmisją „Opowieści Hoffmanna” Offenbacha. W roli głównej wystąpi uznany tenor Benjamin Bernheim, u jego boku ujrzymy zaś sopranistki Erin Morley i Pretty Yende oraz mezzosopranistkę Clémentine Margaine. Następnie podziwiać będziemy premierową w Met inscenizację opery Jeanine Tesori pod tytułem „Grounded” z mezzosopranistką Emily D’Angelo w roli głównej. Nie zabraknie również znanych i lubianych klasyków opery. Met zaprezentuje nam nową inscenizację „Salome” Straussa w reżyserii Clausa Gutha (w rolach głównych wystąpią sopranistka Elza van den Heever i baryton Peter Mattei, którym partnerować będzie tenor Piotr Buszewski) oraz „Aidy” Verdiego z udziałem sopranistki Angel Blue i tenora Piotra Beczały, w reżyserii Michaela Mayera. Widzowie Live in HD po raz pierwszy podziwiać będą w kinowych salach transmisję „Fidelia” Beethovena. Jako Don Pizzaro wystąpi Tomasz Konieczny, w rolę główną wcieli się zaś, poszerzająca swój włoski i niemiecki repertuar, sopranistka Lise Davidsen, którą ujrzymy także w „Tosce” Pucciniego. Operowy repertuar uzupełniają: „Wesele Figara” Mozarta w gwiazdorskiej obsadzie i w reżyserii Bartletta Shera oraz uwielbiany „Cyrulik sewilski” Rossinniego ze wschodzącą gwiazdą opery, mezzosopranistką Aigul Akhmetshiną, która powraca do Met po udanym występie w „Carmen” u boku Piotra Beczały w obecnym sezonie. Dyrektor muzyczny Met, Yannick Nézet-Séguin poprowadzi orkiestrę podczas transmisji „Grounded”, „Aidy” i „Salome”.

5 października 2024
„Opowieści Hoffmanna” Offenbacha
Reżyseria: Bartlett Sher
Dyrygent: Marco Armiliato
Obsada: Erin Morley, Pretty Yende, Clémentine Margaine, Vasilisa Berzhanskaya, Benjamin Bernheim, Aaron Blake, Christian Van Horn

19 października 2024
„Grounded” Tesori
Reżyseria: Michael Mayer
Dyrygent: Yannick Nézet-Séguin
Obsada: Emily D’Angelo, Kirsten MacKinnon, Ben Bliss, Kyle Miller

23 listopada 2024
„Tosca” Pucciniego
Reżyseria: David McVicar
Dyrygent: Xian Zhang
Obsada: Lise Davidsen, Freddie De Tommaso, Quinn Kelsey, Patrick Carfizzi

25 stycznia 2025
„Aida” Verdiego
Reżyseria: Michael Mayer
Dyrygent: Yannick Nézet-Séguin
Obsada: Angel Blue, Judit Kutasi, Piotr Beczała, Quinn Kelsey, Dmitry Belosselskiy, Morris Robinson

15 marca 2025
„Fidelio” Beethovena
Reżyseria: Jürgen Flimm
Dyrygent: Susanna Mälkki
Obsada: Lise Davidsen, Ying Fang, David Butt Philip, Magnus Dietrich, Tomasz Konieczny, René Pape, Stephen Milling

26 kwietnia 2025
„Wesele Figara” Mozarta
Reżyseria: Richard Eyre
Dyrygent: Joana Mallwitz
Obsada: Federica Lombardi, Olga Kulchynska, Marianne Crebassa, Elizabeth Bishop, Joshua Hopkins, Michael Sumuel, Maurizio Muraro

17 maja 2025
„Salome” Straussa
Reżyseria: Claus Guth
Dyrygent: Yannick Nézet-Séguin
Obsada: Elza van den Heever, Michelle DeYoung, Gerhard Siegel, Piotr Buszewski, Peter Mattei

31 maja
„Cyrulik sewilski” Rossiniego
Reżyseria: Bartlett Sher
Dyrygent: Giacomo Sagripanti
Obsada: Aigul Akhmetshina, Jack Swanson, Andrey Zhilikhovsky, Peter Kálmán, Alexander Vinogradov

O autorze