Nasza strona używa plików cookies, aby zapewnić Ci lepsze doświadczenia i dopasowane treści. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

„Vincerò!” Piotra Beczały najlepszym albumem solowym roku wg Oper Magazin

Redakcja niemieckiego Oper Magazin po raz drugi przyznała nagrody Oper! Awards. Ogłoszenie nazwisk zwycięzców nie odbyło się podczas uroczystej gali w Konzerthaus Berlin, jak to miało miejsce w zeszłym roku, lecz w trakcie wydarzenia online transmitowanego w mediach społecznościowych i na stronie internetowej organizatora.

Wśród laureatów nie zabrakło polskich akcentów. Złożone z dziennikarzy jury po raz kolejny nagrodziło Piotra Beczałę, którego w ubiegłym sezonie uhonorowano tytułem “najlepszego śpiewaka”. Tym razem doceniono wydaną nakładem wytwórni Pentatone płytę „Vincerò!” – zdobyła ona statuetkę w kategorii “najlepszy album solowy”.

https://www.instagram.com/tv/CIOpJZ5iPZb/?utm_source=ig_web_copy_link

Pełna lista laureatów:

Najlepsza śpiewaczka: Anita Rachvelishvili
Najlepszy śpiewak: Benjamin Bernheim
Najlepszy teatr operowy: Staatsoper Hannover
Najlepszy dyrygent: Oksana Lyniw
Najlepszy reżyser: Tobias Kratzer
Nagroda za całokształt osiągnięć artystycznych: Hans Neuenfels

Najlepsza orkiestra: Wiener Philharmoniker
Najlepszy chór: Chor der Oper Köln
Najlepsza premiera: „Macbeth Underworld” (Théâtre de la Monnaie Brüssel)
Najlepsze przedstawienie „Les Indes galantes” (Opéra National de Paris)
Najlepszy scenograf / dekorator / projektant oświetlenia: Ersan Mondtag
Najlepszy kostiumograf: Josa Marx
Najlepszy program edukacyjny: Junge Opern Rhein-Ruhr
Najlepszy festiwal: Salzburger Festspiele

Najlepszy album solowy: Piotr Beczała, „Vincerò!”
Najlepsze nagranie opery: Hector Berlioz „Benvenuto Cellini”, Château de Versailles Spectacles
Najlepszy młody artysta: Bruno de Sá
Największe odkrycie na nowo: „Lanzelot” Nationaltheater Weimar, Theater Erfurt
Najlepszy promotor: Musik-unterstützende Labore
Największa uciążliwość: Brak wyobraźni i bierność teatrów operowych podczas pandemii

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Może Cię zainteresuje