Charles Castronovo wystąpi w tytułowej roli w „Opowieściach Hoffmanna” w Operze Wrocławskiej

0

Na początku 2021 roku Opera Wrocławska uruchomiła własną platformę VOD, za pośrednictwem której jeszcze w styczniu będzie można obejrzeć nowe propozycje spektakli. Wśród zapowiadanych tytułów znajdują się „Opowieści Hoffmanna” Offenbacha oraz balet „Giselle”.

Dotychczas udostępnione w sieci transmisje koncertów i spektakli spotkały się z entuzjastycznym odbiorem widzów. „Sylwester z Operą Wrocławską” w ciągu dwóch dni zgromadził niemal 12-tysięczną publiczność na YouTube, a w sumie ponad 16 tys. osób śledziło dwa listopadowe streamingi „Cyganerii” Pucciniego.

W styczniu Opera Wrocławska sięga po kolejną inscenizację Waldemara Zawodzińskiego. Tym razem zaprezentowane zostanie przedstawienie „Opowieści Hoffmanna” Offenbacha, którego premiera miała miejsce w 2009 roku. Niewątpliwą atrakcją spektaklu jest Charles Castronovo, który we Wrocławiu zaśpiewa tytułową partię Hoffmanna. Znany amerykański tenor wraz z małżonką Ekateriną Siuriną, która w „Opowieściach Hoffmanna” wcieli się w postać Antonii, dali się już poznać wrocławskiej publiczności podczas Gali Inauguracyjnej, a po odwołaniu „Carmen”, w której mieli wystąpić, zostali zaproszeni do udziału w tej produkcji. Zaangażowanie tej klasy artystów do udziału w spektaklu to niewątpliwy sukces nowej dyrekcji, która kieruje teatrem od lipca ubiegłego roku.

Po ponad roku nieobecności, 23 stycznia o godz. 19.00 na scenę powróci balet „Giselle” – romantyczna opowieść oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego.

Oba streamingi będą dostępne na stronie Opery Wrocławskiej, za pośrednictwem której będzie również można dokonać zakupu biletów. W serwisie VOD teatru można obecnie obejrzeć nagrania spektaklu sylwestrowo-noworocznego oraz koncertowego wykonania „Strasznego dworu” Moniuszki.

– Niemal 12 tysięcy widzów weszło w Nowy Rok z Operą Wrocławską, oglądając nasz spektakl online. To pokazuje, jak bardzo publiczność nas potrzebuje. Chcemy udostępniać melomanom sztukę na najwyższym poziomie, dlatego konsekwentnie realizujemy swoją strategię i zapraszamy ich na kolejne wyjątkowe wydarzenia już w styczniu – powiedziała Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Przygotowując się do terminu zakończenia obowiązywania ograniczeń w działalności instytucji kultury, Opera Wrocławska na koniec stycznia zaplanowała Skrzypka na dachu. Decyzja o wystawieniu spektaklu zależy od sytuacji epidemicznej w kraju. Jednak niezależnie od tego w przypadku musicalu, jedynego granego na deskach Opery, transmisja online nie będzie możliwa.

– „Skrzypek na dachu” to taki typ spektaklu, który musi być grany tylko przy udziale publiczności, nie może być wyłącznie udostępniony online. Wierzymy, że będziemy mieli szansę zagrać ten wspaniały musical – dodała Halina Ołdakowska.

O autorze