Aż trzy transmisje z Met do obejrzenia w kwietniu

0

Sympatyków kinowych transmisji z Metropolitan Opera czeka miesiąc pełen muzycznych emocji. W kwietniowe weekendy w warszawskim Teatrze Studio będzie można obejrzeć „Falstaffa” Verdiego, „Kawalera z różą” Straussa oraz „Championa” Blancharda.

Już w najbliższą sobotę (1 kwietnia) będzie można obejrzeć wznowienie „Falstaffa” Verdiego w reżyserii Roberta Carsena.

„Falstaff” to komediowa opera Verdiego oparta na dwóch dziełach Szekspira – Wesołych kumoszkach z Windsoru i Henryku IV. W inscenizacji Roberta Carsona wystąpi plejada gwiazd operowej sceny, z Michaelem Vollem w roli tytułowej na czele. To pierwszy występ tego barytona w operze Verdiego na scenie Met. W trzy sprytne kobiety dręczące Falstaffa wcielą się: sopranistka Ailyn Pérez jako Alice Ford, sopranistka Jennifer Johnson Cano jako Meg Page i mezzosopranistka Marie-Nicole Lemieux jako Pani Quickly, zaś w roli młodej pary, Nannetty i Fentona, ujrzymy sopranistkę Herę Hyesang Park i tenora Bogdana Volkova. Jako Ford wystąpi Christopher Maltman. Orkiestrę Met poprowadzi Maestro Daniele Rustioni.

15 kwietnia transmitowana będzie kolejna inscenizacja Roberta Carsena. Tym razem obejrzymy „Kawalera z różą” Straussa. W roli Marszałkowej zadebiutuje sopranistka Lise Davidsen , zaś mezzosopranistka Samantha Hankey wcieli się w rolę Oktawiana. Partnerować będzie im sopranistka Erin Morley w roli Zofii. Bas Günther Groissböck powróci do Met jako Baron Ochs. Na scenie zobaczymy również Briana Mulligana w roli ojca Zofii, Pana von Faninala. Orkiestrę poprowadzi Simone Young.

29 kwietnia po raz pierwszy w Met wystawiony zostanie „Champion” Blancharda. W ubiegłym sezonie duży sukces na deskach nowojorskiego teatru odniosła debiutancka opera tego kompozytora „Fire Shut Up in my Bones” („W moich kościach ogień”).

Bas-baryton Ryan Speedo Green wciela się w młodego boksera Emile’a Griffitha, który pnie się po szczeblach sportowej kariery, zaś bas-baryton Eric Owens pojawi się na scenie jako starsza wersja bohatera, prześladowana przez wydarzenia z przeszłości. Dwóm śpiewakom partnerować będą sopranistka Latonia Moore jako Emelda Griffith, w roli matki Griffitha, skłóconej z synem, oraz mezzosopranistka Stephanie Blythe, jako właścicielka baru Kathy Hagan. Operę Blancharda dyrygować będzie dyrektor muzyczny Met Yannick Nézet-Séguin. Za reżyserię odpowiada James Robinson, znany z uwielbianych przez widzów „Porgy i Bess” oraz „Fire Shut Up in My Bones”. Choreografię stworzy Camille A. Brown, również pracująca wcześniej przy tych produkcjach.

O autorze