Aleksandra Olczyk debiutuje w Metropolitan Opera

4

Aleksandra Olczyk zadebiutowała w swojej koronnej roli Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta na deskach Metropolitan Opera.

Sopranistka zaśpiewała już partię Królowej Nocy na wielu prestiżowych scenach świata, m.in. Royal Opera House, Semperoper Dresden, Deutsche Oper Berlin, Komische Oper Berlin, Volksoper Wien czy Teatro Real. Często wykonuje tę rolę również w polskich teatrach: Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Polskiej Operze Królewskiej czy Operze Nova w Bydgoszczy. Artystka występuje również jako Gilda w „Rigoletcie” Verdiego oraz Sophie w „Der Rosenkavalier” Straussa. Kariera młodej śpiewaczki znaczenie ucierpiała przez pandemię koronawirusa, przepadły jej występy w „Traviacie” Verdiego, „Podróży do Reims” Rossiniego, „Łucji z Lammermoor” Donizettiego, a planowany pierwotnie na połowę 2021 roku debiut w Met został przesunięty na końcówkę 2022 roku.

„Czarodziejski flet” Mozarta w wersji familijnej wystawiany jest w Metropolitan Opera od 16 grudnia do 6 stycznia. Baśniowe przedstawienie w reżyserii Julie Taymor było pierwszym w historii spektaklem transmitowanym przez Met do kin w ramach cyklu „The Met: live in HD”. Przedstawienie stanowi idealną propozycję dla zarówno dla wytrawnych melomanów, jak i rodzin z dziećmi, którym zależy na tym by przekazać miłość do muzyki kolejnym pokoleniom. Barwne kostiumy, bajkowe libretto i wielkie animowane lalki poruszane za pomocą powietrza zapewniają doskonałą rozrywkę dla każdego.

Krajowa publiczność będzie miała jeszcze w tym sezonie kilka okazji do ponownego podziwiania talentu Aleksandry Olczyk. Sopranistka powróci do roli Królowej Nocy w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej i Polskiej Operze Królewskiej, a także zadebiutuje w roli Léïli w „Poławiaczach pereł” Bizeta w Operze Wrocławskiej.

O autorze