Aleksandra Kurzak, Piotr Beczała, Tomasz Konieczny i Aleksandra Olczyk w Operze Narodowej

12

W związku z poluzowaniem obostrzeń sanitarnych, Teatr Wielki – Opera Narodowa planuje wznowić swoją działalność w ostatni weekend lutego, zapraszając widzów na najsłynniejszy miłosny melodramat z muzyką Prokofiewa i w choreografii Krzysztofa Pastora – „Romeo i Julia”. Spektakle baletowe odbędą się w dniach 25, 26, 27 i 28 lutego i pojawią się w repertuarze TW-ON ponownie w czerwcu.

Na początku marca zobaczymy wznowienie „Madamy Butterfly” Pucciniego, w liczącej sobie już ponad dwadzieścia lat inscenizacji Mariusza Trelińskiego. W tytułowej roli wystąpi Aleksandra Kurzak, która wcześniej śpiewała tę partię w wersji półscenicznej na placu Defilad w Warszawie oraz na początku tego sezonu w Bayerische Staatsoper. Słynna sopranistka występowała ostatni raz w Operze Narodowej w 2015 roku, gdy zaprezentowała się jako Gilda w „Rigolettcie” Verdiego. W marcowych spektaklach na scenie partnerować jej będą Rafał Bartmiński i Tomasz Rak.

W dalszej kolejności na scenie Opery Narodowej rozegra się dramat paryskiej kurtyzany do muzyki Fryderyka Chopina. Będzie to ostatnia szansa na obejrzenie „Damy kameliowej” na scenie TW-ON.

Już 17 marca odbędzie się przeniesiony z 10-go lutego koncert wybitnego tenora światowej sławy – Piotra Beczały, a następnie na afisz powróci „Czarodziejski flet” Mozarta w reżyserii Barriego Kosky’ego, dyrektora Komische Oper Berlin. Partię Królowej Nocy zaśpiewa Aleksandra Olczyk, która z wielkim powodzeniem wykonywała tę rolę już nie tylko w Warszawie, ale również w takich teatrach jak m.in. Teatro Real, Opéra de Lille, Helsińskiej Operze Narodowej, Deutsche Oper Berlin i Komische Oper Berlin, Badisches Staatstheater Karlsruhe i Hessisches Staatstheater Wiesbaden.

Na 28 marca zaplanowany jest koncert poświęcony życiu i twórczości Krzysztofa Pendereckiego, podczas wieczornego „In Memoriam”.

W kwietniu wystawiona zostanie długo oczekiwana premiera „Cardillaca” Hindemitha, jednej z najciekawszych oper XX wieku, dreszczowca na podstawie opowiadania mistrza romantycznej grozy E.T.A. Hoffmanna – Panna de Scudéry. Spektakl ten z pewnością zaskoczy zupełnie nową estetyką wynikającą z połączenia kina noir z ideą cyberpunku – pomysłu reżysera, Mariusza Trelińskiego i scenografa Borisa Kudlički. Koprodukcję TW-ON, Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie warszawska publiczność obejrzy jako pierwsza (23 kwietnia). Dodatkową atrakcją jest znakomita obsada, w skład której wchodzą m.in. Tomasz Konieczny i Izabela Matuła.

Również w kwietniu będzie możliwość wysłuchania najdłużej oklaskiwanej arii w ostatnim dziesięcioleciu TW-ON „Pourquoi me réveiller” – w mistrzowskim wykonaniu Piotra Beczały, który ponownie wcieli się w postać tytułowego bohatera w „Wertherze” Masseneta. Spektakle odbędą się w dniach 9 i 11 kwietnia.

Jeszcze w kwietniu na Scenę Kameralną powróci „Halka” (wileńska) Moniuszki w reżyserii Agnieszki Glińskiej.

W maju Opera Narodowa zaprasza na monumentalną „Aidę” Verdiego, która będzie krajowym debiutem mieszkającej na stałe w USA sopranistki Ewy Płonki.

21 maja odbędzie się premiera spektaklu baletowego „Mayerling” z muzyką Ferenca Liszta i choreografią Kennetha MacMillana pod batutą Patricka Fournilliera, a następnie ponownie będzie można zobaczyć kantatę sceniczną Carla Orffa „Carmina Burana (Mgnienie Oka)”. To wydarzenie realizowane w ramach drugiej edycji projektu „BMW Art Club. Przyszłość do sztuka”, którego mecenasem jest BMW.

23 czerwca zaś planowane jest premierowe wystawienie jedynej opery Ludwiga van Beethovena – „Fidelio”. (Spektakle: 25, 27 i 30 czerwca)

Zaplanowana również na czerwiec premiera „Cyganerii” Giacomo Pucciniego w reżyserii Barbary Wysockiej została przeniesiona na sezon 2021/22.

O autorze