Adriana Ferfecka i Piotr Buszewski charytatywnie dla artystów dotkniętych problemem braku pracy w trakcie pandemii

0

26 lutego o godz. 20.00 Fundacja Partnerstwo w Muzyce organizuje koncert charytatywny, który odbędzie się w ramach trwającego od poniedziałku 12. Festiwalu Urodzinowego Fryderyka Chopina w Nowym Świecie Muzyki w Warszawie.

Zaśpiewają Adriana Ferfecka (sopran) i Piotr Buszewski (tenor), a przy fortepianie towarzyszyć im będzie Mischa Kozłowski, który pod koniec ubiegłego roku przejął stery nad fundacją od jej założyciela, wybitnego pianisty i pedagoga – Jerzego Marchwińskiego.

Celem wydarzenia jest zwrócenie uwagi na trudną sytuację artystów w trakcie pandemii. Zaproszonych solistów pandemia zastała u progu międzynarodowej kariery. Ci młodzi śpiewacy mieli podpisane kontrakty na występy w Metropolitan Opera, Staatsoper Berlin, Teatro dell’Opera di Roma czy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, jednak z powodu epidemii koronawirusa i długotrwałego zamknięcia instytucji kultury dla publiczności, zostały one anulowane.

Jednym z nielicznych teatrów, który w trakcie lockdownu regularnie prezentował w sieci transmitowane na żywo spektakle, jest Opera Wrocławska. „Ada i Piotr to duet marzeń. Młodzi, piękni i piekielnie utalentowani. Mam nadzieję, że przedstawienia z ich udziałem będą zawsze pełne tej wspaniałej świeżości i naturalności, którą zaprezentowali podczas „Cyganerii” i spektaklu sylwestrowego transmitowanych przez Operę Wrocławską i dostępnych obecnie na platformie VOD naszej opery. Spektakle czy koncerty z udziałem tej dwójki solistów gwarantują szczere przeżycia i nową jakość w operze” – mówi Mariusz Kwiecień, szef artystyczny teatru.

W programie piątkowego koncertu nie zabraknie przebojowych arii z „Cyganerii”, „Traviaty” czy „Napoju miłosnego”, jednak o ostatecznym repertuarze zadecydują widzowie, którzy mogą licytować utwory, które zostaną wykonane przez artystów i zadedykowane osobie wskazanej przez wygranego aukcji.

Licytacje poszczególnych utworów, jak i biletów wstępu dostępne są na Allegro: https://allegro.pl/charytatywni/fundacja-partnerstwo-w-muzyce/cele/pomoc-artystom-operowym

Zebrane środki zostaną przekazane na poczet organizacji dalszych koncertów z udziałem artystów dotkniętych problemem braku możliwości pracy na scenie z powodu pandemii. Koncert będzie transmitowany na żywo na kanałach Allegro.pl oraz Nowego Świata Muzyki.

***

Adriana Ferfecka – laureatka pierwszych nagród na licznych konkursach wokalnych, m.in. na Międzynarodowym Konkursie dla Śpiewaków Operowych „Ferruccio Tagliavini” w Austrii (2014), Międzynarodowym Konkursie „Le Grand Prix de l’Opera” w Rumunii (2014), Konkursie Śpiewu Klasycznego „DEBUT” w Niemczech (2014), Międzynarodowym Konkursie Operowym „Ottavio Ziino” we Włoszech (2014), Międzynarodowym Konkursie Śpiewu „Iris Adami Corradetti” we Włoszech (2016). Zdobyła także III nagrodę oraz nagrodę specjalną Soroptimist Club Vercelli na
prestiżowym 69. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Gian Battista Viotti” we Włoszech (2018). Najbliższe plany sopranistki obejmowały wykonanie takich partii jak m.in. Liu w operze „Turandot” Pucciniego w Teatro dell’Opera di Roma, Mimi w „Cyganerii” Pucciniego w Teatrze Wielkim–Operze Narodowej w Warszawie czy Valencienne w „Wesołej Wdówce” Lehara w Teatro San Carlo w Neapolu.

Piotr Buszewski – laureat 10. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. S. Moniuszki w Warszawie, na którym otrzymał również nagrodę specjalną dla najlepszego polskiego uczestnika, a także finalista Metropolitan Opera
National Council Auditions w Nowym Jorku oraz konkursu „Operalia”. Jego profesjonalny debiut w USA miał miejsce w New York City Opera w tytułowej roli w operze „Pigmalion” Donizettiego, a najbliższe plany obejmowały debiut w Staatsoper w Berlinie, w Metropolitan Opera w Nowym Jorku czy Royal Opera House w Londynie. Wykonywał partie takie jak Książę Mantui w operze „Rigoletto” Verdiego na Wolf Trap Festival w Stanach Zjednoczonych, Leandre w „Doktorze mimo woli” Gounoda w Bostonie, Nemorino w „Napoju miłosnym” Donizettiego w nowej inscenizacji Rolando Villazóna w Operze Lipskiej, Rinuccio w „Giannim
Schicchim” Pucciniego w San Diego Opera czy Fadinarda w „Il cappello di paglia di Firenze” Nino Roty w austriackiej Opera Graz.

Mischa Kozłowski – pianista solista i kameralista, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz prezes Fundacji „Partnerstwo w Muzyce”. W młodości ukształtowany muzycznie przez Katarzynę Popową-Zydroń, studiował w Warszawie u Piotra Palecznego, Macieja Paderewskiego, Jerzego Marchwińskiego i Katarzyny Jankowskiej–Borzykowskiej oraz w szwajcarskim Bern u Tomasza Herbuta, Patricka Jüdta i Moniki Urbaniak-Lisik.. Laureat czołowych nagród konkursów pianistycznych i kameralnych w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i na Ukrainie. Koncertował w większości krajów Europy, a także w Izraelu, Tunezji, Japonii i Chinach. Wystąpił w większości sal filharmonicznych i koncertowych w Polsce, a także m.in. w Filharmonii Moskiewskiej, Flagey w Brukseli, Narodowej Filharmonii Ukrainy w Kijowie, Filharmonii Lwowskiej, Filharmonii Tallińskiej, w siedzibie UNESCO w Paryżu, w Konzerthaus „Kultur-Casino”, Zentrum Paul Klee, KONSI Bern i Yehudi Menuhin Forum w Bernie.  Od lat regularnie nagrywa dla polskich i zagranicznych rozgłośni radiowych czy telewizyjnych, a także  często bierze udział w projektach łączących muzykę z filmem, teatrem, malarstwem i innymi dziedzinami sztuki.

O autorze