Premiera „Così fan tutte” w Operze Wrocławskiej z udziałem młodych artystów

0

Już 5 czerwca publiczność pozna pierwsze efekty realizowanego przez Operę Wrocławską projektu Opera Młodych, za którego przygotowanie odpowiada Mariusz Kwiecień, dyrektor artystyczny teatru. Odbędzie się wtedy druga premiera „Così fan tutte” Mozarta z udziałem uczestników programu tj. Aleksandra Łaska, Zuzanna Nalewajek, Hanna Okońska, Ted Black, Paweł Horodyski, którym na scenie towarzyszyć będzie Dariusz Machej.

Opera Młodych to program skierowany do studentów i absolwentów uczelni artystycznych, którzy wyróżniają się wyjątkowymi zdolnościami muzycznymi. Udział w projekcie daje możliwość młodym adeptom sztuki operowej występowania na tej samej scenie wraz z profesjonalistami i od strony praktycznej zgłębiania tajników zawodu.

Projekt obejmuje m.in. udział śpiewaków, chórzystów,  młodych muzyków orkiestrowych, scenografów, projektantów kostiumów, asystentów reżysera w samodzielnych rolach w spektaklach oraz zajęcia indywidualne i zaangażowanie w proces przygotowania spektaklu.

W przypadku nowej produkcji „Cosi fan tutte” mentorem młodych jest m.in. reżyser André Heller-Lopes, laureat wielu prestiżowych nagród, współpracownik największych teatrów operowych, m.in. Royal Opera House Covent Garden w Londynie. Praca z tak doświadczonym artystą jest dla studentów i absolwentów ogromną szansą na rozwój. A dla nas prawdziwą przyjemnością oglądać, jak rozkwitają” – mówi Mariusz Kwiecień.

Opera Młodych to nie tylko śpiewacy. Co prawda w trakcie premierowych spektakli Così fan tutte 4 i 5 czerwca orkiestrę poprowadzi Adam Banaszak, jednak dwa z kolejnych spektakli zostaną zagrane pod batutą dyplomanta Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, który w ten sposób zwieńczy swoją naukę.

Bardzo się cieszymy, że student klasy dyrygentury prof. Marka Pijarowskiego – Oskar Kucharski, w ramach swojego dyplomu, poprowadzi spektakl w naszym teatrze. Opera Wrocławska stwarza możliwość również młodym adeptom sztuki dyrygenckiej na profesjonalne początki, co akurat w przypadku dyrygentów nie jest codziennością – mówi Bassem Akiki, dyrektor muzyczny Opery Wrocławskiej.

O autorze