Europejskie sukcesy polskich gwiazd

0

Styczeń obfitował w znaczące sukcesy polskich gwiazd! Paryż, Londyn, Barcelona, Warszawa, Berlin – to tam kierowali się melomani, by podziwiać swoich ulubionych solistów.

Piotr Beczała triumfował w tytułowej roli w „Werherze” Masseneta w reżyserii Willy’ego Deckera w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie. Krytycy nie szczędzili naszemu tenorowi pochwał nazywając go najlepszym współczesnym wykonawcą partii Wertera, a publiczność rzęsiście oklaskiwała nie tylko cały spektakl, ale również domagała się powtórnego wykonania słynnej arii „Pourquoi me reveiller, o souffle du printemps…”. W roli ukochanej Werthera wystąpiła Anna Caterina Antonacci.

Tomasz Konieczny znakomicie zaprezentował się w roli Friedricha von Telramunda w „Lohengrinie” Wagnera w Opera Bastille w Paryżu. Produkcja w reżyserii Clausa Gutha odbiła się szerokim echem w całej Europie ze względu na wielki powrót na scenę Jonasa Kaufmanna, który przez ostatnie kilka miesięcy zmagał się z chorobą. W lutowych spektaklach w roli Heinricha der Voglera w paryskim „Lohenrinie” występuje również Rafał Siwek.

Tomasz Konieczny w "Lohengrinie", Opera Bastille, Paryż, fot. Opera Bastille

Tomasz Konieczny w „Lohengrinie”, Opera Bastille, Paryż, fot. Opera Bastille

Mariusz Kwiecień po 15 latach od premiery powtórnie wystąpił w „Onieginie” Czajkowskiego wyreżyserowanym w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie przez Mariusza Trelińskiego. Spektakl umieszczony w przestrzeni mitologicznej, którego akcja u Trelińskiego dzieje się wszędzie i nigdzie, w całości oparty jest na symbolach. Kwiecień, dla którego rola Oniegina jest jedną z najczęściej wykonywanych, nie zawiódł swoich wielbicieli. Wysoki poziom wokalny prezentowali też pozostali soliści – Olga Busuioc (Tatiana), Dovlet Nurgeldiyev (Leński), Alisa Kolosova (Olga).

"Oniegin" Teatr Wielki - Opera Narodowa, fot. Jacek Poremba

„Oniegin” Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa, fot. Jacek Poremba

Artur Ruciński bardzo entuzjastycznie został przyjęty przez londyńską publiczność jako Giorgio Germont w „Traviacie” Verdiego w Royal Opera House. W inscenizacji w reżyserii Richarda Eyre wystąpili również Joyce El-Khoury (Violetta) oraz Sergey Romanovsky (Alfredo) – dla obydwojga był debiut w ROH.

Joyce El Khoury i Artur Ruciński w "Traviacie" w Royal Opera House, Londyn, fot. Tristram Kenton

Joyce El Khoury i Artur Ruciński w „Traviacie” w Royal Opera House, Londyn, fot. Tristram Kenton

Po znakomicie przyjętym w Tetrze Wielkim – Operze Narodowej „Czarodziejskim Flecie” w reżyserii Barie Kosky ego, Iwona Sobotka zadebiutowała w styczniu w tej samej produkcji na deskach Komische Oper Berlin. Rola Paminy jest jedną z kluczowych ról w dorobku znakomitej polskiej sopranistki, co owocuje kolejnymi propozycjami współpracy. Berlińska inscenizacja „Czarodziejskiego fletu” z udziałem Iwony Sobotki wykonywana będzie na Budapest Spring Festival 20 kwietnia.

Iwona Sobotka jako Pamina w "Czarodzijskim flecie", Teatr Wielki - Opera Narodowa, Warszawa, fot. Magda Hueckel

Iwona Sobotka jako Pamina w „Czarodziejskim flecie”, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa, fot. Magda Hueckel

 

O autorze

“I should have everything that is good, genuine and beautiful!” Wolfgang Amadeus Mozart